- A fenntartó adatai:
Fenntartó neve: Váci Egyházmegye Szamaritánus Szolgálat Intézményfenntartó
Központ
Címe: 2600 Vác Migazzi tér 1.
Adószáma: 18516469-1-13 - A hálózat adatai:
Név: Boldog Ceferino Napközbeni Gyermekfelügyelet Hálózat
Ellátási terület: Országos
Székhely: 2656 Szátok Kossuth u.54.
Képviselője: A fenntartó által kinevezett hálózat vezető
Az egyházi fenntartású gyermekjóléti intézmény bírósági nyilvántartásra nem szoruló szervezeti
egység. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról,
valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló 2011. évi CCVI.
törvény alapján a Váci Egyházmegyét a Magyar Katolikus Egyház belső egyházi jogi személyként
nyilvántartásba vette. Nyilvántartási száma: 00001/2012-024. A fenntartó Váci Egyházmegye
Szamaritánus Szolgálat Intézményfenntartó Központ az Egyházmegyén belül működő jogi személy.
A Boldog Ceferino Napközbeni Gyermekfelügyelet Hálózat képviselete és jegyzése
A Boldog Ceferino Napközbeni Gyermekfelügyelet Hálózatot a hálózat kinevezett vezetője
aláírásával, és a BOLDOG CEFERINO NAPKÖZBENI GYERMEKFELÜGYELET HÁLÓZAT
szögletes bélyegző lenyomatával jegyzi. A bélyegző tartalmazza a hálózat elnevezését. A hálózat
teljes körű képviseletére, a fenntartó által kinevezett vezető és koordinátor jogosult.
Érvényességi terület: A napközbeni gyermekfelügyelet hálózat telephelyei
- Az intézmény alaptevékenysége és működési rendje:
A napközbeni gyermekfelügyelet alaptevékenysége:
Családban nevelkedő gyermekek számára nyújt életkoruknak megfelelő nappali felügyeletet,
gondozást, nevelést, igény szerint étkeztetést és foglalkoztatást.
A bölcsődei ellátásban nem részesülő, továbbá az iskolai, óvodai ellátásban részesülő gyermeknek az
iskola/óvoda nyitvatartási idején kívüli, valamint az iskolai napközit vagy tanulószobai ellátást
igénybe nem vevő, felmentésben részesülő gyermek napközbeni gyermekfelügyeletben történő, nem
közoktatási célú ellátása.
Ágazati azonosító száma: S0309028
Adó száma: 18512939-1-13
Jogszabályi hivatkozások:
Törvények:
• 1993. évi XCIII. törvény a munkavédelemről;
• 1999. évi XLII. törvény a nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának és
forgalmazásának szabályairól;
• 2000. évi XXV. törvény a kémiai biztonságról;
• 1995. évi XXVIII. törvény a nemzeti szabványosításról;
• 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról; (44/B§)
• 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről;
• 2011. évi CCXI. törvény a családok védelméről;
• 2011. évi CXII. törvényt az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
• mindenkori költségvetési törvény.
Kormányrendeletek:
•477/2016 (XII.27.) Kormányrendelet a gyámhatóságok, a területi gyermekvédelmi szakszolgálatok,
a gyermekjóléti szolgálatok és a személyes gondoskodást nyújtó szervek és személyek által kezelt
személyes adatokról;
• 253/1997. (XII. 20.) Kormányrendelet az országos településrendezési és építési követelményekről;
• 257/2000. (XII. 26.) Kormányrendelet a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII.
törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő
végrehajtásáról;
• 328/2011. (XII. 29.) Kormányrendelet a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások
és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról;
Miniszteri rendeletek:
• 8/1981. (XII. 27.) IpM rendelet a Kommunális- és Lakóépületek Érintésvédelmi Szabályzatáról;
• 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi
intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről;
• 33/1998. (VI. 24.) NM rendelet a munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi
vizsgálatáról és véleményezéséről;
• 25/2000. (IX. 30.) EüM-SzCsM együttes rendelet a munkahelyek kémiai biztonságáról.
• 44/2000. (XII. 27.) EüM rendelet a veszélyes anyagokkal és a veszélyes készítményekkel
kapcsolatos egyes eljárások, illetve tevékenységek részletes szabályairól;
32
• 3/2002. (II. 8.) SzCsM-EüM együttes rendelet a munkahelyek munkavédelmi követelményeinek
minimális szintjéről;
• 29/2003. (V. 20.) ESzCsM rendelet a helyettes szülők, a nevelőszülők, a napközbeni
gyermekfelügyelet működtetők képzésének szakmai és vizsgakövetelményeiről, valamint az
örökbefogadás előtti tanácsadásról és felkészítő tanfolyamról;
• 78/2003. (XI. 27.) GKM rendelet a játszótéri eszközök biztonságosságáról;
• 54/2014.(XII.5) BM rendelet az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról.
• 8/2000. (VIII. 4.) SzCsM rendelet a személyes gondoskodást végző személyek adatainak működési
nyilvántartásáról
A munkáltatói jogkör gyakorlása:
- A napközbeni gyermekfelügyelet hálózat vezető felett a munkáltatói jogkört a Szamaritánus
Szolgálat Igazgatója gyakorolja. - A hálózat szakmai segítői, működtetői, helyettesei és kisegítői felett a munkáltatói jogkört a
Ceferino Napközbeni Gyermekfelügyelet Hálózat vezetője gyakorolja. - A hálózat vezetője dönt a személyi juttatásokkal, illetmény- és jutalmazási kerettel, a
személyi juttatásokat terhelő egyéb kifizetésekkel kapcsolatos kérdésekben. - Hálózat vezetője dönt a saját forrásból, vagy adományból, vagy pályázat útján elnyert
bevételek felhasználásáról.
A Napközbeni Gyermekfelügyelet Hálózat kinevezési rendje
- A Hálózat vezetőjét a mindenkori Szamaritánus Szolgálat igazgatója nevezi ki a Ceferino Ház
egyházi vezetője és a megyéspüspök együttes írásbeli jóváhagyásával. - A hálózat további alkalmazottait illető munkáltatói jogkörrel kapcsolatos személyi
kérdésekben, (úgy, mint munkaviszony létrehozása és megszüntetése, munkakörrel
kapcsolatos módosítások) a Ceferino Hálózat vezetője a Ceferino Ház előzetes
jóváhagyásával jár el.
A Hálózat Vezető feladatai
− Gondoskodik a Hálózat szakmai személyi feltételeinek meglétéről
− Kapcsolatot tart a fenntartó és a Ceferino Ház vezetőjével. Beszámolási kötelezettsége van a
fenntartó felé.
− Megbízza és irányítja a hálózat pénzügyi és munkaügyi feladatáért felelős személyt.
− Ellátja a hálózat teljes képviseleti jogát szakmai, munkaügyi, pénzügyi területen.
− Gyakorolja a teljes körű munkáltatói jogokat.
− Gondoskodik a hálózatban dolgozók lelki gondozásáról, amelyet a Ceferino Ház egyházi
vezetője lát el. Biztosítja, hogy a hálózat telephelyein a lelkivezető megjelenjen és ott a
munkatársakkal és gondozottakkal kapcsolatot tartson, és lelki tartalmú programot
szervezzen.
− A Ceferino Ház vezetőjével egyetértésben meghatározza a szervezet felépítését és
működésének főbb szabályait.
− Gondoskodik a hálózat szakmai programjának elkészítéséről és az intézmény szervezeti és
működési szabályzatának és házirendjének aktuális módosítását kezdeményezi.
− Felelős a feladatai ellátásához a napközbeni gyermekfelügyeletek vagyonkezelésébe,
használatába adott vagyon rendeltetésszerű igénybe vételének ellenőrzéséért.
− Felelős a hálózat szabályzatainak meglétéért és folyamatos aktualizálásáért. 33
A Boldog Ceferino Napközbeni gyermekfelügyelet Hálózat koordinátora:
Hatásköre: - A hálózat koordinátora teljes körűen felel a szakmai munka törvényességének biztosításáért a
mindenkori idevonatkozó jogszabályoknak megfelelően, irányítja és ellenőrzi a napközbeni
gyermekfelügyeletek szakmai segítőit és a napközbeni gyermekfelügyeletek működtetőit,
helyetteseit, valamint kisegítőit. - Közvetlen kapcsolatot tart fent a szakmai segítőkkel, a napközbeni gyermekfelügyeletvezetőkkel, helyettesekkel, a könyvelést végző munkatárssal. Koordinálja a napközbeni
gyermekfelügyeletek működését, utasítást ad, ellenőrzi ezek végrehajtását. Heti egy alkalommal
személyes megbeszélést tart a Ceferino Ház vezetőjével. - A fenntartói jogokat gyakorló Szamaritánus Szolgálat ás a Ceferino Ház jóváhagyása után
felügyeli a Boldog Ceferino Napközbeni gyermekfelügyelet Hálózat Szervezeti és Működési
Szabályzatának betartását. - A munkáltatói jogkör gyakorlójának előkészíti a szakmai segítők, napközbeni
gyermekfelügyelet-vezetők, helyettesek, kisegítők munkaköri leírását, szükség esetén
módosítását kezdeményezi. - Gondoskodik a belső szakmai ellenőrzések megszervezéséről és végrehajtásáról. Ellenőrzi a
napközbeni gyermekfelügyeletek törvényes működését, elkészíti az éves szakmai beszámolót. - Felelős a Szervezeti és Működési Szabályzat szerint általa felügyelt telephelyek tervezési,
beszámolási, információszolgáltatási kötelezettség teljesítéséért. - Felelős az iratok szakszerű és biztonságos megőrzésére alkalmas irattár kialakításáért és
működtetéséért, továbbá az iratkezeléshez szükséges egyéb tárgyi, technikai és személyi
feltételek biztosításáért. - Jogosult a szülői megállapodások aláírására a Boldog Ceferino Napközbeni Gyermekfelügyelet
Hálózat nevében. - Jogosult a munkavállalók munkaügyi adminisztrációja során keletkező dokumentumok
jegyzésére. - Hálózat vezető akadályoztatása esetén képviseli a Gyermekvédelmi Hálózatot.
- Utalványozási jogkörrel rendelkezik.
Feladatai: - A hálózat vezetője iránymutatásai alapján gondoskodik a napközbeni gyermekfelügyelet hálózat
és annak telephelyeinek működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételek megteremtéséről,
fenntartásáról, házirendjének aktualizálásáról és megtartásáról. - Segíti, ellenőrzi, értékeli a dolgozók munkáját, felügyeli a napközbeni gyermekfelügyelet
vezetők munkarendjét, a gyermekek napirendjét, a gyermekfelügyelet működtetők által tartott
szülői értekezleteket, fogadóórákat. - Irányítja és ellenőrzi, a nevelési és gondozási feladatok ellátását.
- Vezeti a gazdasági, ügyvitel, pénzkezelési és az előírt nyilvántartásokat, az esetleges
élelmezéssel kapcsolatos feladatokat megszervezi, ellenőrzi. - A napközbeni gyermekfelügyeletek dokumentációjának megfelelő, naprakész, hiteles és pontos
vezetését ellenőrzi, gondoskodik a dokumentumok székhelyen történő szabályos tárolásáról. - Gondoskodik a napközbeni gyermekfelügyelet hálózatra vonatkozó rendeletek, jogszabályok,
utasítások végrehajtásáról, ill. betartásáról. - Végzi a munkaerő szervezését, felelős a betanításért. A hálózatvezető számára előkészíti a
dolgozók munkaköri leírását. Éves munkatervet készít a dolgozók szabadságolására.
34
Gondoskodik a dolgozók helyettesítéséről, rendkívüli helyzetben helyettesítői és kisegítői
feladatot is ellát. - Felügyeli a kapcsolattartást a családokkal és mindazokkal, akik az alapellátás területén a
gyermekkel, ill. a gyermekek családjával kapcsolatba kerülhetnek (védőnő, házi orvos, nevelési
tanácsadó stb.) - A dolgozók szakmai tudását fejleszti. Továbbképzéseket tart, ill. megszervezéséről és
lebonyolításáról gondoskodik. - A hálózat vezetővel való egyeztetés után szakmai fórumokon bemutatja, népszerűsíti a
napközbeni gyermekfelügyelet hálózatát, az ott folyó nevelő, gondozó munkát. - Munkaértekezletet tart, ahol a gyermekfelügyelet működtető munkatársakkal megbeszélik a
működéssel kapcsolatos javaslatokat, problémákat, melyeket továbbít a felettesének. A
megbeszélés kapcsolódhat a Ceferino Ház rendszeres összejöveteleihez. - A havi elszámoláshoz szükséges adatokat és adminisztrációt havi szinten bekéri és ellenőrzi.
- Szükség szerint – de legalább hetente egyszer a hálózat székhelyén található irodában vezetői
megbeszélésen vesz részt. A munkaügyi, pénzügyi feladatokat ellátó személlyel rendszeresen,
személyesen találkozik. - Pedagógiai segítséget nyújt a gyermekfelügyelet vezetőknek. Tanácsaival ösztönzésével segíti a
közös kirándulásokat, ünnepélyeket, rendezvényeket. - Felügyeli a házi pénztárak vezetését, az intézmény pénzügyi szabályzatának megfelelően
gondoskodik a kiadások és bevételek pontos adminisztrációjáról. - A kiadások számláit összegyűjti és eljuttatja a pénzügyi feladatokat ellátó személynek.
- Bárminemű, az ellátottakat vagy a napközbeni gyermekfelügyelet személyi-tárgyi feltételeit
érintő rendkívüli eseményről haladéktalanul tájékoztatja felettesét. - A munkájával kapcsolatos információkat megőrzi, titoktartási kötelezettségét betartja.
- Szervezi a közreműködők szabadság kiadását, megszervezi a helyettesítési rendet, a
helyettesítésekről helyettesítési naplót vezet.
A napközbeni gyermekfelügyeletek működtetői (vezetői) és helyettesei:
− A napközbeni gyermekfelügyeletben tartózkodó gyermekek gondozását, nevelését a
jogszabályoknak megfelelően önállóan, ill. igény szerint állandó kisegítő személyzettel együtt
ellátja.
− Megtartja és megtartatja a munkavédelmi, tűzvédelmi, balesetvédelmi szabályokat, ezekről
évente oktatást tart a gyerekeknek, és az ezzel kapcsolatos oktatásokon részt vesz.
− Biztosítja a napközbeni gyermekfelügyelet tárgyi feltételeinek meglétét, segít annak bővítésében
(eszközkészítés, beszerzés), adott telephely leltárát elkészíti, aktualizálja. A leltári tárgyak
megóvásáért anyagi felelősséget vállal.
− Gondoskodik a napközbeni gyermekfelügyelet balesetmentes, barátságos, hangulatos
környezetéről, rendszeres tisztán tartásáról.
− A szakmai program és a hálózati koordinátor utasításai alapján vezeti a napközbeni
gyermekfelügyelet kötelező dokumentációit: jelenléti ívek, gyermekek dokumentációi, étkezéssel
kapcsolatos dokumentációk, szülői nyilatkozatok stb, valamint havi és heti tervet készít,
beszámolót ír.
− Igény szerint, de legalább félévente szülői értekezletet és fogadóórát tart.
− Részt vesz a munkaértekezleteken, tapasztalataival segíti a napközik színvonalas szakmai
működését
− A napközbeni gyermekfelügyelet koordinátora utasításának megfelelő időpontban a
dokumentációt napra készen leadja.
35
− Megtartja az intézmény szabályzataiban foglaltakat.
− Az egyházi ünnepeken és azok előkészítésében aktívan részt vesz. A vasárnapi vagy a szombati
előesti ill. karácsonyi, húsvéti szentmisén a napközis gyermekekre felügyelve részt vesz. (Igény
szerint a gyerekekért megy és a szentmise után hazakíséri őket)
− Az elfogadott nevelési programnak megfelelően konkrét heti tervet készít és a koordinátor által
jóváhagyott tervet végrehajtja, annak módosításáról értesíti.
− A napközbeni gyermekfelügyeletben történő étkeztetést – a fenntartó által jóváhagyott
nyersanyag norma betartásával – megszervezi és a jogszabályban engedélyezett módon biztosítja.
Az étkezéssel kapcsolatos szakhatósági követelményeket betartja.
− Teljesíti a továbbképzési követelményeket, egyházi tréningeken, lelkigyakorlatokon vesz részt.
− A megfelelő gyermeklétszám megtartásáról és maximalizálásáról gondoskodik az adott
telephelyen.
− Keresztény értékrendet képviselő életmódot folytat családjával és gyermekeivel együtt, a
katolikus vallását gyakorolja, saját gyermekeit is így neveli.
− Véleményezheti a szakmai és ellenőrzési tervet, valamint javaslatot tehet a működési szabályzat
és azok mellékleteinek átdolgozására.
− Bárminemű, az ellátottakat vagy a napközbeni gyermekfelügyelet személyi-tárgyi feltételeit
érintő rendkívüli eseményről haladéktalanul tájékoztatja a koordinátort.
− A munkájával kapcsolatos információkat megőrzi, titoktartási kötelezettségét betartja.
A napközbeni gyermekfelügyelet hálózat kisegítő dolgozója:
Feladatai:
− a gyermekek iskolából a napközbeni gyermekfelügyeletbe és a napközbeni gyermekfelügyeletből
az otthonukba, és az iskolai szakkörökre, valamint a sétákon való kísérése,
− tanulásban, házi feladatban való segítségadás,
− a napközbeni gyermekfelügyelet működtetőjének utasítása alapján segítés a napközbeni
gyermekfelügyelet által használt helyiségek tisztán tartásában,
− a napközbeni gyermekfelügyelet működtetőjének egyéb feladataiban való segítés.
A működés alapelvei
Az intézmény működése során köteles az alábbi alapelvek megtartására:
A Boldog Ceferino Napközbeni Gyermekfelügyelet Hálózat nevelési programja a Családjogi, a
Gyermekvédelmi és a Szociális a törvény iránymutatásait figyelembe véve keresztény értékrend
alapján áll, ez megjelenik a munkavállalók elkötelezettségében, akik ennek alapján készek
minden gyermeket nyitott szívvel befogadni, aki ezt a nevelési programot elfogadja.
A fölvételnél a hátrányos helyzetben lévők előnyben részesülnek, ill. a túljelentkezés esetén a
plébánosi ajánlás ill. a történelmi egyházak helyi vezetőinek ajánlása előnyt jelenthet.
A személyiségi jogok védelme: valamennyi, napközbeni gyermekfelügyeletben feladatot ellátó
személynek a tevékenysége során tudomására jutott, a kiskorúak személyiségi jogait érintő
adatok és tények kezelésére, továbbítására és nyilvánosságra hozatalára a személyes adatok
védelméről szóló törvényben foglaltakat minden körülmények között biztosítani kell.
A szociális és gyermekvédelmi munka etikai minimumának elve: valamennyi, az intézményben
feladatot ellátó személynek a munkavégzése során a Gyermekvédelmi törvényben, a Szociális
36
törvényben és végrehajtási rendeleteikben foglaltakat, az intézmény szabályzataiban
rögzítetteket, továbbá a Szociális Munka Etikai Kódexében leírtakat maradéktalanul meg kell
tartania.
3.1. A gyermekek fogadásának rendje (nyitva tartás):
A napközbeni gyermekfelügyelet öt napos (hétfőtől péntekig tartó) munkarenddel üzemel.
A napközbeni gyermekfelügyelet nyitvatartási ideje: iskolai tanítási napokon általában 13:30 órától
18:00 óráig lépcsőzetes munkakezdéssel ill. befejezéssel. Ettől eltérő is lehet telephelyenként az
igények és a jogszabályok változása miatt.
Iskolai tanítási szünetekben általában 8:00 órától 12:30 óráig. A nyitva tartás a telephelyeken fellépő
helyi igények szerint változhat.
3.2. A hálózat telephelyein tartózkodás rendje:
Szorgalmi időben hétfőtől péntekig a teljes nyitva tartási időben a napközbeni gyermekfelügyelet
vezetőjének vagy helyettesének az épületben kell tartózkodnia, kivétel: más helyszínen történő
programok.
- A hálózati és telephelyi dokumentumok nyilvánosságával kapcsolatos rendelkezések
- Szakmai program
- Napirend, heti rend
- Szervezeti és Működési Szabályzat (SZMSZ)
- Képviselők (fenntartó, gyerekjogi képviselő, koordinátor) elérhetősége
A fenti dokumentumokat oly módon kell elhelyezni, hogy a szülők bármikor megtekinthessék. A
napközbeni gyermekfelügyelet hirdetőtábláján közölni kell a dokumentumok elhelyezését.
Az intézmény dokumentumai – hogy a szülők szabadon, igényeik szerint tanulmányozhassák – az
alábbi helyeken található meg: a napközbeni gyermekfelügyeletek telephelyén, a hirdetőtáblán és az
irodai szobában.
A megfelelő tájékoztatás érdekében a szülői értekezleteken, a napi találkozások alkalmával
valamennyi szülőt megilleti a korrekt felvilágosítás.
- A pedagógiai munka belső ellenőrzésének szempontjai, elvei, rendje
Az ellenőrzés annak feltárására irányul, milyen a viszony a valóság és a szakmai programban kitűzött
célok között, az eltérésnek milyen okai lehetnek.
Az ellenőrzés során tájékozódik a vezető arról, hogy a munkatársak milyen mértékben érik el a
kitűzött célokat, mennyiben teljesítik a munkaköri leírásban megfogalmazott kötelező feladataikat.
Ki ellenőriz: – napközbeni gyermekfelügyelet vezetők, hálózati koordinátor,
Mit ellenőriz: – a gazdálkodást, ügyviteli feladatok ellátását,
- működést (tárgyi, személyi feltételek),
- szakmai, tartalmi feladatokat.
- a keresztény értékrendnek megfelelő működéstAz ellenőrzés eszközei:- személyes vezetői ellenőrzés
- dokumentáció ellenőrzése 37
- A külső kapcsolatok rendszere, a kapcsolattartás formája, módja, rendje
A hálózati koordinátor rendszeres kapcsolatot tart fenn:
- a fenntartó vezetőjével
- azoknak a településeknek a plébánosával, ahol a telephelyek működnek
- a helyi családsegítő szolgálattal
- az érintett települések önkormányzataival
- az érintett települések általános iskoláival
- a helyi egészségügyi ellátást biztosító szolgálattal
- adott települések jelzőrendszeri tagjaival.
- Az intézményi védő, óvó előírások
A gyermekbaleset-megelőzés feladatai:
A napközbeni gyermekfelügyelet dolgozóinak alapfeladatai közé tartozik, hogy a gyermekek részére
az egészségük, testi épségük megőrzéséhez szükséges ismereteket átadja, valamint ha észleli, hogy a
gyermek balesetet szenvedett, vagy ennek veszélye fennáll, a szükséges intézkedéseket megtegye.
A napközbeni gyermekfelügyelet dolgozóinak feladatai a gyermekbalesetek megelőzésével
kapcsolatban:
− Minden dolgozónak ismernie- és meg kell tartania a munkavédelmi szabályzat, a tűzvédelmi
utasítás rendelkezéseit. A foglalkozásokon a gyermekekkel meg kell ismertetni a munka- és
tűzvédelemmel kapcsolatos viselkedési formákat.
− A gyermekekkel foglalkozó felnőttek kötelesek a rájuk bízott gyermekek tevékenységét
folyamatosan figyelemmel kísérni, valamint a baleset-megelőzési szabályokat a
gyermekekkel megtartatni.
A napközbeni gyermekfelügyelet dolgozóinak feladata gyermekbalesetek esetén:
A gyermek felügyeletét ellátó személynek a gyermeket ért bármilyen baleset, sérülés vagy rosszullét
esetén haladéktalanul meg kell tennie a következő intézkedéseket:
- A sérült gyermeket elsősegélyben kell részesíteni, ha szükséges orvost kell hívnia
- A balesetet, sérülést okozó veszélyforrást a tőle telhető módon meg kell szüntetnie
- Értesíteni kell a balesetet szenvedett gyermek szüleit
- Minden gyermeki balesetet, sérülést, rosszullétet jeleznie kell a napközbeni gyermekfelügyelet koordinátorának.
A balesetet szenvedett gyermeket elsősegélynyújtásban részesítő dolgozó a sérülttel csak annyit tehet,
amihez biztosan ért. A napközbeni gyermekfelügyeletben történt minden balesetet, sérülést, a
napközbeni gyermekfelügyelet vezetőjének ki kell vizsgálnia. A vizsgálat során tisztázni kell a
balesetet kiváltó okokat, és azt, hogy hogyan lehetett volna elkerülni a balesetet.
- A gyermekek felvételére, mulasztásának igazolására vonatkozó rendelkezések
A gyermekek felvétele a jelentkezés sorrendjében, a férőhelyek számának függvényében, az ellátási
szerződés megkötésével történik. A szülő a napközbeni gyermekfelügyeletbe gyermeke felvételét a
gyermek 1 éves korától kérheti. Az újonnan jelentkező gyermekek fogadása folyamatosan történik.
8.1. Hiányzás és betegség utáni visszatérés a napközbeni gyermekfelügyeletbe
Betegség esetén orvosi igazolás arról, hogy a gyermek közösségbe mehet.
- számú melléklet
Szakmai beszélgetések, tapasztalatcserék tervezése
Egyházi rendezvények, összejövetelek, továbbképzések, értekezletek terve
Szakmai
találkozók
Értekezletek,
megbeszélések
Egyházi ünnep, búcsú,
rendezvény
Szakmai továbbképzés
január Kistérségi v.
regionális
szakmai
központtal
első héten: az
ünnepek
szervezési
feladatai
Vízkereszt,
Balázsolás
Gyertyaszentelő B.
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
február második
héten
Farsangi
kereszténybál
szervezése
Hamvazószerda
Nagyböjti
lelkigyakorlat
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
március 1. hét: az
ünnepek
szervezési
feladatai
Márc. 15. Történelmi
játszóház
Kisgyermek ill.
ifjúsági keresztút
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
április utolsó héten húsvéti népszokások
felelevenítésével
szünidei játszóház a
húsvéti ünnepekben a
plébánián
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
május második
héten: az
ünnepek és a
nyári
programok
megbeszélés
e
Pünkösdi plébániai
est, ill. családi nap
megszervezése,
műsorszámmal,
játszóházzal
Cigány és nem
cigány találkozó
Gödöllőn
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
25
június egyházmegyei
találkozó
második
héten:
szabadságok
beoszt.
Cigány zarándoklat
Szentkúton
Tanévzáró szentmise
Szülői visszajelzések.
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
július Családi programok Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
augusztus utolsó héten:
nyári
tapasztalatok
első héten: a
nyári
karbantartás
Nagyboldogasszony
templombúcsú
Aug. 20-i ünnepi
szentmise utáni
családi program
lebonyolítása
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
szeptember utolsó héten első héten:
szervezéssel
kapcsolatos
megbeszélés
tanévnyitó szentmise,
Kisboldogasszony
búcsúja Szentkúton
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
október utolsó héten okt. 6. Aradi
vértanúk, szentmise,
műsor
okt. 23. ’56-os
forrad. Szentmise,
műsor
A Váci Egyházm. c.
pasztorációs csoport.
találkozója Gyömrőn
A gyermekek egyéni
fejlesztéséhez szükséges
megfigyelési szempontok
megbeszélése.
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
november utolsó héten első héten::
az ünnepek
szervezési
feladatai
Adventi
lelkigyakorlat
Országos cigány
pasztorációs
konferencia Egerben
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
26
december második
héten
Mikulás-járás
Szállást keres a szent
cs. Betlehemezés az
időseknél és a
templomban
Evangelizációs délelőtt havonta
Romhányban. Lelki délután
minden hónap utolsó
szombatján, cigány
pasztorációban tevékenykedő
munkatársak részére
Romhányban
27
- számú melléklet
Az ellátással kapcsolatos ellenőrzés, önellenőrzés, önértékelés tervezése, témái,
tapasztalatai
Az ellenőrzés, értékelés módszerei:
· megfigyelés (gyermekek, dolgozók tervezett és spontán megfigyelése)
· napközbeni látogatás (a gyermekek és a dolgozók passzív megfigyelése)
· dokumentumok ellenőrzése, elemzése
· a gyermekek munkájának, előadásának (rajzainak, feladatlapjainak, szerepléseinek)
vizsgálata
· a gyermekek teljesítményének felmérése
Az ellenőrzés-értékelés alapjai:
· A szakmai és nevelési programunk
· A nevelési folyamat jellege
· Az egyéni eltérő szükségletek, fejlődési ütem, fejlődési mutatók (honnan hová jutottunk
el)
· A helyi adottságok, tárgyi és személyi feltételek
Nevelési eszközeink, módszereink akkor megfelelőek:
· Ha gyermekek jól érzik magukat a napközbeni gyermekfelügyeletben,
· ha a szülők megelégedettek,
· ha az iskolai pedagógusok, a hitoktató és a plébános atya visszajelzései pozitívak
· ha a dolgozók munkájukat örömmel, szeretettel és hittel végzik,
· ha a szülők, gyermekek egyre többször vesznek részt a plébánia közösségi életében.
A szakmai programunk ellenőrzését ötévenként tervezzük. A dokumentumok ellenőrzését, a gyermek
fejlődésének, eredményének értékelését és az önértékelést évenként elvégezzük.
https://ceferino.hu/2017/08/04/vanyarci-gyermekek-latogatasa-ceferino-hazban/